CAZARI TURISTICE

OBIECTIVE TURISTICE

INFO UTILE

Transport



Braila



Pensiuni


Hoteluri

Obiective turistice

Braila



Acces: pe calea ferata intre Bucuresti (199 km) si Galati (31 km); pe sosea -a. DN 2 B, intre Buzau (108 km) si Galati (32 km); b. DN 22, intre Ramnicu Sarat (86 km) si Tulcea (93 km); c. DN 21, la 91 km de Slobozia; Situata pe o terasa ampla, la unirea celor doua mari brate ale Dunarii, acolo unde fluviul devine accesibil si transportului maritim de tonaj mediu, Braila este o straveche vatra de locuire, cu numeroase vestigii arheologice din epoca bronzului si cea geto-dacica, descoperite in cartierul Brailita. Unul dintre cele mai vechi orase ale Romaniei, Braila a reprezentat pentru o lunga perioada cel mai de seama port al Tarii Romanesti, amintit in 1350 intr-o lncrare spaniola, Libro de conoscimiento. Aici era capatul drumulul comercial ce venea din Brasov prin Targsor. Incepand din 1368, Braila este amintita ca punct de vama in toate privilegiile domnesti. Ars de turci la 1462, apoi de Stefan cel Mare in 1470, ocupat de turci in 1540, cind a devenit centrul unei raiale, orasul a fost retrocedat Tarii Romanesti prin pacea de la Adrianopol (1829), cunoscind apoi o perioada de dezvoltare accelerata. In 1835, Braila este declarat port liber, ceea ce a dus la o crestere deosebita a traficului comercial fluvial si maritim. In acel an, Braila ocupa al patrulea loc intre marile orase ale Tarii Romanesti (dupa Bucuresti, Craiova, Ploiesti). Orasul a fost reconstruit dupa un plan original de sistematizare, care comporta atit strazi radiare cit si strazi concentrice fata de amplasarea portului. La silozurile din port, construite intre 1886-1889, inginerul Anghel Saligny foloseste pentru prima oara in lume panourile prefabricate din beton.