CAZARI TURISTICE

OBIECTIVE TURISTICE

INFO UTILE

Transport



Aeroportul International Henri Coanda



Date Contact:
Calea Bucurestilor nr. 224 E
Otopeni, judetul Ilfov
Cod postal 075150
Romania
Informatii aeroport: +40 (021) 204 1000; 201 4000
Fax: (021) 201 4990
e-mail: otp@otp-airport.ro
web-site: www.otp-airport.ro


DATE GENERALE
Compania Nationala "Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti" S.A este persoana juridica romana, cu sediul in Otopeni, judetul Ilfov.
In conformitate cu prevederile H.G. 522/1998, dobandeste statul de companie nationala, prin reorganizarea Regiei Autonome " Aeroportul International Bucuresti-Otopeni" (art.1).
Prin H.G. 527/2004, noua denumire este Compania Nationala "Aeroportul International Henri Coanda-Bucuresti" S.A.
C.N. AIHCB S.A. este societate comerciala pe actiuni, cu capital integral de stat, care se organizeaza si functioneaza pe baza de gestiune economica. Sursele de finantare se asigura din venituri proprii si, in completare, prin transferuri de la bugetul de stat, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.
Compania Nationala "Aeroportul International Henri Coanda-Bucuresti" S.A. are ca obiect principal de activitate efectuarea de prestatii, servicii, lucrari de exploatare, intretinere, reparare, dezvoltare si modernizare a bunurilor din patrimoniul sau, aflate in proprietate sau in concesiune, in vederea asigurarii conditiilor pentru sosirea, plecarea si manevrarea la sol a aeronavelor in trafic national si/sau international, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane, marfuri si posta, precum si servicii de interes public national.

VIZIUNE
Nazuinta noastra este sa dezvoltam, intr-o maniera durabila, cel mai modern si eficient sistem aeroportuar regional din sud-estul Europei, prin care sa facilitam schimburile economice si culturale ale tarii noastre cu toate tarile de pe glob.

MISIUNE
Misiunea noastra este sa asiguram un trafic fluent de pasageri si marfa si sa ne constituim intr-un factor de incredere pentru toti partenerii nostri: pasagerii, companiile aeriene si de handling la sol, si celelalte parti interesate in activitatea AIHCB, prin cresterea continua a calitatii serviciilor prestate, a castigurilor companiei si protejarea resurselor si a mediului.

DECLARATIA DE POLITICA
?N DOMENIUL CALITATII, PROTECTIEI MEDIULUI, SANATATII SI SECURITATII ?N MUNCA
Av?nd ?n vedere traditia, experienta si renumele companiei noastre ?n domeniul infrastructurii (serviciilor) aeroportuare, c?stigate ?n cei peste 35 de ani de activitate, convins de avantajele aplicarii unui management modern si performant, ?n calitate de Director General am decis, ?n acord cu Comitetul Director, mentinerea pentru toate activitatile / procesele si serviciile companiei la nivelul platformei aeroportuare Otopeni, a sistemului integrat de management de calitate & mediu ?n conformitate cu standardele de referinta ISO 9001:2001, ISO 14001:2004
Compania actioneaza ?n vederea implementarii prin includere ?n sistemul integrat de management calitate mediu a componentei de securitate si sanatate a muncii conform cu standardul OHSAS 18001:2007.
Prin obiectivele generale ale Companiei, urmarim sa asiguram:
- satisfacerea cerintelor, nevoilor si asteptarilor clientilor si ale altor parti interesate prin oferirea de produse / servicii de ?nalta calitate;
- mentinerea si ?ntarirea pozitiei de piata a companiei alaturi de diversificarea activitatii;
- evaluarea si tinerea sub control, prevenirea si reducerea riscurilor de producere a accidentelor, bolilor profesionale si a impactului negativ inclusiv a poluarii mediului ?nconjurator;
- prevenirea producerii de pagube propriilor salariati sau / si altor parti interesate;
- un mediu de munca adecvat pentru realizare de procese / produse / servicii la nivelul cerintelor;
- ?mbunatatirea continua a sistemului integrat de management si a performantelor globale ale companiei.
?n toate actiunile pe care le ?ntreprindem ne angajam sa facem demersurile pentru conformitatea cu reglementarile / cerintele legale ?n vigoare aplicabile si urmarim alinierea la prevederile Directivelor Europene.
Pentru buna functionare a sistemului integrat de management ma angajez, ?n numele Comitetului Director, sa asigur cadrul organizatoric si resursele necesare implementarii politicii si obiectivelor Companiei noastre.
Succesul ?n afaceri este garantat de calitatea oamenilor, de implicarea, de motivarea si de constientizarea tuturor celor care lucreaza pentru sau ?n numele nostru privind cunoasterea si respectarea angajamentelor asumate de Companie.
Politica Companiei noastre vizeaza ?mbunatatirea continua a sistemului integrat de management, av?nd ca garantie competenta, responsabilitatea si implicarea tuturor nivelurilor ierarhice pentru ?ndeplinirea obiectivelor fixate.
Prin cadrul organizatoric creat, asiguram comunicarea permanenta cu Clientii, cu Furnizorii, cu toate entitatile care lucreaza pentru sau ?n numele nostru, cu opinia publica si cu alte parti interesate.
?mbunatatirea continua este rezultatul monitorizarii si a analizei periodice a performantelor Companiei de catre conducere. Responsabilitatea si autoritatea de a urmari punerea ?n practica a politicii, a obiectivelor si de a analiza si raporta modul de functionare a sistemului integrat, este delegata Directorului Calitate si Mediu, numit prin decizie ca reprezentant al managementului.

CERTIFICARI
AIHCB este primul aeroport si totodata prima organizatie la nivel national, care a obtinut certificarea sistemului de management integrat calitate-mediu in conformitate cu standardele SR EN 9001:2001 si SR EN ISO 14001:1997. Beneficiind de acordurile de reprezentare si recunoastere internationala detinute de auditor (Societatea Romana de Asigurarea Calitatii), AIHCB a obtinut si certificatul IQNet (Reteaua Internationala a Organismelor de Certificare).
In urma incheierii cu succes a auditului efectuat de SRAC, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, a obtinut in luna iunie 2006 recertificarea sistemului de management integrat calitate-mediu (pentru intervalul 2006-2009) in conformitate cu standardele SR EN ISO 9001:2001 si SR EN ISO 14001:2004.